tisdag 19 april 2011

Brandlarmshelvete.

Måndagkväll. 

Dessertmåndag som vanligt. Denna gången var det min tur. Jag bakade dumle och non-stop muffins. Mycket goda om det inte hade varit för att jag mitt i baket hade kommit på att bakpulvret var slut. Åhh. Jobbigt a la mass. Vad gör man? Slänger man smeten och slösar bort smet, eller gör man klart muffinsen fast man vet att dom kommer att bli äckliga? Jag gjorde det sista och ja, dom blev äckliga. Det slutade med att jag fick gå in på Mästerlivs på Engelbrektsgatan och panikköpa en påskdessertbuffé istället. Så speciellt påskig var den väl inte men den var väldigt uppskattad! Chokladdoppade jordgubbar och äpple, påskeskum (hahaha det är så FAB att det finns!), mjuk pepparkaka som med blixtens hastighet och lite rivna morötter och cream cheese blir en morotskaka, och färdig chokladpudding. Det är en Dessertmåndag med stort D!

Sedan åkte vi alla hem och levde lyckliga i alla våra dagar. Förutom jag.

Kl 1.53 så ringer min mobil 2 ggr. Jag svarar inte. Efter det får jag ett sms. "Brandlarm på Mosaik". En av vakterna på Etagé har ringt mig, lämnat meddelande på min svarare och textat mig. Ringer chefen som bor 150 m där ifrån. Mobil avstängd. Fan, fan, fan. Ringer vakten från Etagé, i bakgrunden tjuter larmet. Inser att det enda jag kan göra är att ta en taxi och dra in till jobb igen. Åhhhhhhhhhhhhh!

Framme. 5 vakter i insläppet. 18-års disko på Etagé. Fulla ungdomar över hela Stortorget. Skitirriterad. Får höra "roliga" kommentarer när jag står och låser upp. Vill säga något olämpligt om deras mamma. Gör såklart inte detta. Jag är snäll och artig även kvart över 2 på natten. En måndag. Arggggggh!

Inbrottslarm av, brandlarm av, förhör av snäll Securitasvakt som också var väldigt irriterad på alla 18-åringar. Orsak, vet inte. Åtgärd, ingen. Love it.

Nu tisdag. Jag är ledig idag! Tjoho! Ska agera "bartendermästare". Hahahaha! 

Det kan väl bara bli bättre?


4 kommentarer:

  1. din måndag sammantaget med först harley-incidenten och sen larm. not fun! at all. tur att du fick lite dessert emellan allt.

    vad gör man när man agerar bartendermästare? drinkar till sina kära?

    puss baby!

    SvaraRadera
  2. Ole behöver lite tips och ev lite branschfolk till en firmafest. Han kallade mig bartendermästare. Jag gillade det!

    Puss L!

    SvaraRadera
  3. Trodde han behovde tips till helgen...

    SvaraRadera
  4. Kanske det med. Överlag verkar han gillar White Russians.

    SvaraRadera