söndag 13 mars 2011

Varför???

Varför bokar man en tvättid på en söndag?! Vid Gud, hur tänkte jag?! Idag har jag varit lite "dagen-efter" hela dagen och knappast intresserad av att tvätta. Tvätta är ibland ett nödvändigt ont och i vårt fall var det ett måste idag. Fy sjutton vad jobbigt. Varje runda ner i källaren har känts som ett maraton. Sitter i soffan och vill gå och lägga mig nu. Men jag måste hämta tvätten först. Den är kvar i tvättstugan och jag har lovat Big D att han ska få slippa allt som har med tvätt att göra idag. Åhhhhh.... Jobbigt....

3 kommentarer:

  1. Men du tvattade ju i torsdags? Kop mer klader = mindre tvattbehov. Kram.

    SvaraRadera
  2. Jag tvättade i torsdags men i söndags var det sängkläder och handdukar och arbetskläder för oss båda. Eftersom jag hade frostat av frysen var 5 extra handdukar inblandade. Av någon anledning hade jag också fått för mig att vara duktig och tvätta vinterns halsdukar, mössor och vantar. Malin, hur tänkte jag?! Idag är jag väl glad att det är gjort men kvart i tolv igår höll jag på att avlida.

    SvaraRadera
  3. Ps. Denna familjen behöver ICKE mer kläder!

    SvaraRadera