fredag 25 februari 2011

Världens finaste gäst.

Vi har en gäst på Mosaik. En riktigt kär man. Han heter Staffan. Jag tror att jag är lite kär i Staffan.... Staffan var hos oss en dag i december, tror jag, på dejt. En av dom första dejterna skulle jag uppskatta. Ev en nätdejt! Staffan satt på bord 21 som är ett litet trevligt fönsterbord med denna mycket trevliga och attraktiva kvinna. När dom skulle betala blev det ett fel med notan (mitt fel!) och han fick betala 471 kr för mycket. Oj oj...  Fy, Susanna! Staffan ringde ett par dagar senare för att påpeka notan. Han var artigheten personifierad och förklarade att han hade blivit så förälskade den kvällen både i kvinnan i fråga och i stället så att han hade inte reagerat på notan. Jag bad om ursäkt och gav honom ett presentkort på dom 471 kr. Tur att han var så fruktansvärt trevlig!!

Igår dök samma par upp igen! Härligt! Satt på samma bord. Bord 21. Staffan beställde fördrinkar, Dryor såklart, och hälsade på mig med ett brett leende. En flaska Ruffino rosé beställdes in till maten. Han bad försiktigt om en kylare till rosén. Nästan ursäktande. Frågade dessutom kvinnan om det var ok med en kylare? Nästan lite mesigt men ack så gentlemannamässigt!  När kvinnan var på toaletten sa Staffan till mig. "Jag är fortfarande lika förälskad. I både henne och Mosaik". Åh, Staffan! Fina fina du! Den där kvinnan, som jag inte vet namnet på by the way, är verkligen en lyckligt lottad kvinna.

Ta väl hand om Staffan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar